WEKILLEASY CLOTHING




My clothing label base in Miri, Sarawak (Borneo). Establish since 2010. Really appreciate it if you guy like our page, support us ya'll. All design currently made & illustrate by me, Gilbert Juan.

October 19, 2010

PRAY



Design yang sama kecuali aku tukar background gambar sebab aku kurang berpuas hati dengan yang sebelumnya. Ada sedikit adjustment di bahagian tangan kiri dan nampak lebih kemas. Yang ni merupakan kali pertama aku cuba untuk bermain dengan warna untuk membentuk element realist atau light effect. Aku kurang pasti yang experiment ini berjaya namun aku agak berpuas hati dengan hasilnya dan ada kemungkinan aku akan print di kanvas.

Tajuk dari "Hello?" aku tukar menjadi "Pray" kerana pada asasnya gambar menunjukkan seorang gadis yang sedang bersembahyang. Artwork ni bukan bertujuan untuk menghina mana-mana agama (takut kalau-kalau ada yang tersalah anggapan).

Aku akan berdoa sekiranya aku berada dalam keadaan yang lemah atau tidak berdaya. Kerana aku percaya bahawa Dia memerhatikan aku dan sesunggunya apa yang terjadi adalah kehendaknya. Berdoalah sebanyak yang termampu kerana ia tidak memerlukan wang ringit.

Previous Artwork:
HELLO?


2 comments:

mangosteenskin said...

Eeeee...saya suka semua artwork ko! Saya suka warna-warna yang ko guna. Ya ya saya setuju tu mesti cantik kalau print di canvas.

Gilbert Juan said...

Terima kasih bebanyak.. yang sebelum nie dah siap print kat kanvas.. boleh tahan juga besar dia.. nantilah tunggu ada duit sikit print lagi.. mungkin lebih kecil dalam 2x3 square feet.. apa2 pun terima kasih sebab komen..