WEKILLEASY CLOTHING




My clothing label base in Miri, Sarawak (Borneo). Establish since 2010. Really appreciate it if you guy like our page, support us ya'll. All design currently made & illustrate by me, Gilbert Juan.

October 17, 2010

The Face of The Immortals



Aku seakan-akan tak percaya yang aku buat benda nie. Bukan aku nak cakap aku bagus tapi artwork kali nie nampak macam aku dah lama buat design. Padahal aku baru je berjinak-jinak dalam alam seni ini. Belum sampai setahun pun sebenarnya. Aku bukanlah seorang mahasiswa yang mempunyi ijazah dalam grapic design atau yang seantero dengannya. Sekarang ini pun aku masih melanjutkan pelajaran HND Electric & Electronic. Pada pendapat aku sains dan seni mempunyai jurang yang sangat besar.. terlalu besar untuk disatukan, tetapi tidak mustahil untuk bergerak bersama. Okay terkeluar lah pulak dari topik.

Tajuk artwork kali ini adalah "The Face Of The Immortals". Nama ini aku ambil dari lagu Kings Of Leon yang terbaru iaitu "The Face" dan "The Immortals" dari album "Come Around Sundown"

Design ini dibuat mengunakan Adobe Illustrator 100%. Keseluruhannya aku cukup berpuas hati dengan artwork kali ini. Artwork ni ada satu lagi species yang lebih kurang sama tapi terdiri dari barisan garis-garis pattern. Maksudnya line hitam tu bertukar pattern. Tak dapat bayangkan? tunggu saja hasil dia nanti.

4 comments:

mangosteenskin said...

i like your art!!

Gilbert Juan said...

thank you very much... that means a lot to me..

Azah said...

u did a great job!
wow! Xperlu ade degree art pon
mampu utk setanding dgn artis yg ade art degree.. Goddluck!! :D

Gilbert Juan said...

uish.. jangan lah kata macam tu.. nanti apa pulak kata yang ada degree.. lagipun yang aku buat ni pun basic knowledge je.. apa-apa pun terima kasih sesangat..