WEKILLEASY CLOTHING




My clothing label base in Miri, Sarawak (Borneo). Establish since 2010. Really appreciate it if you guy like our page, support us ya'll. All design currently made & illustrate by me, Gilbert Juan.

February 27, 2010

MEAT GRINDER MOVIE


Title: Meat Grinder (Cheuat Gon Chim)
Director: Tiwa Moeithaisong
Starring: Mai Charoenpura, Rattanaballang Tohsawat, Duangta Tungkamanee
Release Date in Thailand: 19 March 2009

Meat Grinder nie merupakan cerita seram yg paling seram dan menakutkan pernah aku tonton. Nak dibandingkan dengan SAW *cerita seram dari barat yang "famous" tu* jauh sekali.. Secara individu aku tak pernah tonton movie yang se-seram ni sebelum nie.. cuba bayangkan minah tu tetak seorang mamat nie hidup-hidup.. lepas tu dia gantung macam babi kat maket supaya mamat tu tak lari.. bagi aku ia merupan satu seni penderaan yang sangat unik.. jalan penceritaan adalah sangat cantik..

Mari aku ceritakan serba sedikit pasal Meat Grinder ni. Cerita ni pada abad masa berlakunya pemberontakan di Thailand *rampasan kuasa..lebih kurang pada zaman darurat* ada lah satu mamat nie nama dia Chart. Awek Chart nie jadi babysitter kepada Minah Killer *Buss* nie, jadi Chart pergilah rumah Buss nie nak cari awek dia sebab awek dia kata nak kawin dengan dia.. Mungkin sebab Buss nie fed-up dengan Chart, Buss dengan selambanya potong kaki Chart lepas tu apa lagi meraunglah mamat Chart nie.. Kenapa dia diperlakukan sebegini rupa.. kesian-kesian..

Buss heret lah Chart ne tadi ke tempat "memasaknya".. Masa tu Chart dah pengsan, Lepastu Buss ambik paku yang aku tak berapa pasti panjangnya *2 inci ada kot* dan dipakunya kuku tangan mamat yang pensan tadi tu..*bayangkan*.. Pendekkan cerita adalah satu hari nie Buss pergi berniaga. Masa minah nie tengah syuk berniaga sekumpulan perusuh di kena kejar ngan polis.. Attapon *sub-hero aka perusuh* tarik lah Buss lari.. yalah nak jadi hero katakan.. Aku pendekkan lagi ceritanya Buss becintalah dengan Attapon.. Attapon nie masih muda dibanding kan dengan Buss yang "mature"..

Dalam cerita nie Attapon kawan baik Chart.. puas dia cari kawan diatu tapi dia tak tahu yang Buss yang sembunyikan kawan dia.. okay aku crita sampai sini ye.. korang tengok lah sendiri.. nanti klau aku cerita abis korang malas nak tengok..

Fakta yang aku jumpa:
Buss perniaga mee yang mengunakan daging manusia untuk membuat bebola tuk letak dalam sup dia.. patutlah sedap semacam rupa mee kau ya Buss. Buss juga merupakan mangsa pemerkosaan bapa tiri dan adik tirinya sendiri. Dia mengandung disebabkan bapa tirinya yang celaka itu, tapi anak gadis Buss ni mati lemas dibunuh oleh Awek Chart tapi dia tak dapat terima hakikat bahawa anak dia dah mati. Kira macam jiwa yang tersiksalah nie.. aish kesian..

Attapon merupakan pejuang revolusi..terpengaruh dengan Che Guevara ke Attapon?.. Di antara pemuda dan pemudi yang nak membebaskan tanah air dia dari belenggu politik yang "corrupt".. Dia dah jatuh cinta dengan sorang minah nie sebelum dia "ber-couple" dengan Buss.. konflik-konflik..

Chart adalah mangsa keadaan yang mengalami alam penderaan yang amat menyakitkan.. salah seorang daripada lelaki yang kena tipu dengan perempuan.. menyedikan juga mamat nie.. dah takde minah lain ke?

Okay sekian dari saya, harap-harap ada yang baca ye..

Rating: 10/10

Movie Trailer:

No comments: