WEKILLEASY CLOTHING




My clothing label base in Miri, Sarawak (Borneo). Establish since 2010. Really appreciate it if you guy like our page, support us ya'll. All design currently made & illustrate by me, Gilbert Juan.

June 10, 2010

WOHOO!! WEKILLEASY FEATURE IN JUNK MAGAZINE


|WEKILLEASY|

Okay cerita dia macam nie, tak berapa lama yang mana aku pun dah lupa tarikhnya aku ternampak satu perenggan ayat yang bertulis "Got crazy hands and can't stop doodling? Love to draw or sketch? Send your random art to editor@junkonline.net and get featured in JUNK!" dalam Junk Magazine. Jadi dengan tak malunya aku hantar 5 design. 3 macam dalam gambar 2 lagi design tribute to Yunalis dan tribute to Zee Avi. Pada mulanya ku tak terfikir akan dipilih untuk di feature dalam majalah berbahasa inggeris itu. Kalau ditanya ada ke tak aku semak sama ada artwork aku dipilih ke tak? aku adalah check tapi tak lah tinggi mana harapan tu. Lepastu aku terlepas satu isu iaitu isu 44 bulan May. (Kings Of Convenience Cover Page). Aku nak berterima kasih ngan individu bernama ANEN yang memaklumkan bahawa artwork aku ada dalam Junk Magazine. Mulanya aku tak percaya, yalah mana mungkin artwork yang tak seberapa tu akan kena pilih. cari punya cari kat kedai buku tak jumpa Junk Magazine. Kecewa juga masa tu, celaka kedai buku nie, serba tak ada. Aku cubalah kedai lain, nasib aku baik ada Isu 45 (Yuna Cover) telek punya telek takda. Aku tanya taukey kedai buku tu ada lagi ke isu sebelum nie. Dengan selamba dia kata "cari sendiri", dalam hati memang menyumpah tapi aku tetapkan pencarian. Jumpa isu 44 aku selak satu persatu muka surat majalah tu takut-takut terlepas pandang. Sampai ke muka surat 22 ada satu artwork dari Libra Loh, masa tu hampa sesangat sebab dalam setiap isu Junk Magazine hanya satu artwork akan di pilih, aku pun selak lah lagi. Dengan perasan yang tersangat excited dan tak terkata dek ayat aku keluarkan dompet yang panjangnya lebih kurang sama panjang tapak kaki aku, ku beli terus majalah itu. Sebabnya seperti yang korang tengok dalam gambar tu.

Aku juga nak berterima kasih dengan JUNK MAGAZINE sebab dah pilih artwork aku yang tak seberapa tu. Aku janji akan berusaha dengan lebih gigih, tekun dan takkan cincai dalam setiap artwork aku pada masa yang akan datang demi menjaga nama baik JUNK MAGAZINE dan WEKILLEASY.

Untuk pengetahuan korang aku bukanlah pelajar jurusan yang kerjanya men-design, jadi pengiktirafan yang sebegini adalah pencapaian yang terbaik setakat ini dan semoga berterusan.

Sekian Terima Kasih,
Gilbert Millioaniire
[WEKILLEASY]

No comments: