WEKILLEASY CLOTHING




My clothing label base in Miri, Sarawak (Borneo). Establish since 2010. Really appreciate it if you guy like our page, support us ya'll. All design currently made & illustrate by me, Gilbert Juan.

April 17, 2010

Blue Dory

|dory bleu|


Dulu aku pernah tinggal kat kawasan setinggan yang dekat-dekat dengan sungai, Sungai Lutong nama sungai tu terletak di Miri, Sarawak. Tempat yang banyak mengajar aku erti kawan dan adventure. Pernah sekali aku dan sorang kawan aku nie ambil besen yang besar, masa tu air sungai tengah pasang. Tanpa segan silunya bersampan dengan besen, masa tu masih kecil lagi sekolah rendah. Lepastu kita kumpul geramak (sejenis ketam yang kecil tak boleh makan sebab kotor) sampai kena sepit tapi yang herannya lepas kita kumpul kita buang balik... ?pelik. Yalahkan budak-budak tahap pemikiran panda. Bagi aku semenjak aku pindah ke kawasan perumahan nie hidup dia kurenglah.. takda lumpur orangnya tak semesra yang tinggal kawasan setinggan. Kalau dulu kita dapat ingat semua yang tinggal sekeliling kita, sekarang dah lain diaorang pandang kita semacam ja tapi tak semualah yang macam tu tambahan emak aku sangat peramah. Aku ada satu impian untuk ada satu bot sendiri tak pun kapal bukan yang besar macam Titanic tu sedang-sedang ja cukup-cukup dapat buat dinner dengan bini.

No comments: